رمز عبور را فرموش کرده ام
کد مقاله : 139707161841143000164
عنوان مقاله : طراحی شبکه تعاونیهای توزیع و بازاریابی محصولهای کشاورزی: راهکاری عملیاتی در جهت اقتصاد مقاومتی
کلمات کلیدی : بازاریابی شبکهای ، ، تعاونی بازاریابی استانی، ، اقتصاد مقاومتی
نشریه شماره : 4 فصل پاییز - زمستان 1396
مشاهده شده : 949
فایل های مقاله : 354 KB
هدف اصلی تحقیق پیشرو، طراحی مدل و استقرار سازوکار شبکه تعاونیهای توزیع و بازاریابی محصولهای کشاورزی کشور در سه سطح ملی، استانی و شهرستانی است. در پژوهش پیشرو کوشیده شده است به ضعفهای نظام توزیع کالا در اقتصاد کشور، بازاریابی محصولهای کشاورزی و بيان ضرورت و اهميت شبکهسازی در بازاريابي و نظام توزیع در قالب شرکتهای تعاونی در بخش کشاورزی پرداخته شود و با مروری بر تجربههای کشورهای گوناگون در اینباره، راهکارهای رویارویی با مسائل نظام بازاريابي محصولهای کشاورزی در ایران ارائه شود. روش تحقیق، توصیفی-تحلیلی به شیوه مطالعه کتابخانهای است. نتیجهها نشان میدهند که طراحی شبکه تعاونیهای توزیع و بازاریابی محصولهای کشاورزی ضمن افزایش کارایی، کاهش هزینههای مبادلاتی و تسهیل دستیابی مستقیم مشتریان به تولیدکننده، باعث سهمبری حداکثری کشاورزان کوچک و روستاییان از ارزش افزوده تولیدها و مشوق تولیدکننده، توانمندسازی وی با افزایش سهمبری و سرانجام کاهش چرخههای معیوب و نامولد (کاذب) واسطهگری میشود. از اینرو نتیجههای اجرای پژوهش پیشرو در جهت عملیاتیشدن بندهای 5 و 6 سیاستهای ابلاغی اقتصاد مقاومتی مبنی بر حمایت از تولید داخل بهویژه بخش کشاورزی در جهت استقرار یک نظام متشکل بازاریابی و توزیعی و رقابتیشدن تعاونیهای بازاریابی در جهت توسعه صادرات است.